Gumikopás Blog

Hírek, vélemények, elemzések az F1 és az autósportok világából

Jön a szezonhajrá
A meglehetősen eseménytelenre sikerült négy hetes őszi szünet után újra pályára gurulnak az F1-es versenygépek az USA nagydíjon. Hatalmas daráló következik, hiszen nyolc hétvége alatt rendeznek hat versenyt a szezon lezárásaként. Lássuk a legfontosabb kérdéseket, amelyek eldőlnek a véghajrában.
si202310220185.jpg
 
Hogyan néznek majd ki az erőviszonyok?
A négyhetes szünet alatt minden csapat rengeteget tudott dolgozni az autóján, így a szezonhajrá nem csak időben, de erőviszonyokban is el fog szeparálódni az eddig látottaktól. Minden csapat hoz majd valamiféle fejlesztést az utolsó futamokra. A legérdekesebb talán a Red Bull, amely nagy fejlesztésekkel érkezik az USA nagydíjra, de a többi csapatot sem kell féltenünk e téren...
Alapvetően ezek határozzák majd meg az utolsó versenyek erőviszonyának képét és ezen (is) fognak eldőlni a jelenleg még kérdéses bajnoki pozíciók, melyek közül a relevánsabbak a következők:
Egyéni vb:
  • Leclerc vs Piastri a harmadik helyért: A különbség csupán nyolc pont és mindketten parázs formában vannak: az előző négy futamon 3-3 dobogót gyűjtöttek, így ez egy nyílt-sisakos küzdelem lesz, ráadásul az élmezőnyben.
  • Utol éri-e Russell Hamiltont?
    Nem fér hozzá kétség, hogy a Russell idén jobb teljesítményt nyújt csapattársánál, azonban számos balszerencse (pl. a Brit nagydíjon technikai okok miatt kiesés, Belga nagydíjon kizárás az első helyről) okán Hamilton mögé került az összetettben, viszont rohamos léptekben zárkózik fel. 19 pontot kell még ledolgoznia.

m463055.jpg

  • (Én csak zárójelesen írom, de Norris üldözőversenyét is említhetjük a bajnoki címért, azonban nekem az a határozott véleményem, hogy Verstappen megverése nem realitás. Ezt nem egy véleménycikkben ki is fejtettem. De egy gyors adatot itt is: a Miami nagydíj óta Norris csupán egy ponttal szerzett többet Verstappennél... ez sok mindent elmond a felzárkózásról.)

Konstruktőri világbajnokság:

  • Red Bull-Ferrari csata az ezüstéremért: Egyre egyértelműbb, hogy 2024 konstruktőri bajnoka a McLaren lesz, akik főleg az elmúlt időszakban messze a legtöbb pontot szerezték. (A nyári szünet óta például majdnem annyit, mint a Ferrari és a Red Bull együttvéve.) Így az említett két csapat a második helyért küzdhet meg, ahol a különbség jelenleg 34 pont, de a Ferrari nagyobb hatékonysággal szerzi a pontokat (Perez gyenge teljesítménye miatt).
  • Haas vs Visa RB csata a hatodik helyért (3 pont előny az RB javára).
  • Alpine vs Williams csata a nyolcadik helyért (szintén 3 pont különbség).
    Utóbbi kettőben nagy szerepe lesz az egy-egy versenyen kiemelkedő eredményt elérőknek, bár a különbségek olyan kicsik, hogy 9-10. helyekkel is lehet fordítani.

m463043.jpg

Mi lesz a Sauber kiadó ülésével?
Az utolsó eddig be nem jelentett versenyzői állás a 2025-ös szezonra. A legnagyobb esélyes talán Bottas, de a diskurzus még nyitott. Én azt gondolom, hogy Gabriel Bortoletonak kellene kapnia az ülést, de a Williams nagyon szeretné, ha Colapintónak adnának lehetőséget. Azt is tudnám támogatni. Bortoletoról ebben a posztban írtam hosszabban:
Ki lesz Verstappen csapattársa?
Minden jel arra mutat, hogy Sergio Perez év végén távozik a Red Bulltól, annak ellenére, hogy 2025 végéig szól a szerződése. Az okokat talán nem kell sokáig magyarázni.… az elmúlt években épp elég szó volt erről.
Ezt erősíti Helmut Marko megszólalása is, miszerint egy fiatalt szeretnének ültetni Verstappen mellé.
A nagy kérdés viszont, hogy ki lesz ez a fiatal. Természetesen a Visa RB két versenyzője, Tsunoda és Lawson a jelöltek. És éppen ez ad értelmet az évközi Ricciardo-Lawson cserének. Így van hat versenyük összemérni a két aspiránst, és ha szerencsénk van ezúttal tényleg teljesítmény alapon fog eldőlni egy F1-es ülés sorsa, nem pedig egyéb szempontok alapján, mint például a szponzorációs pénzek…
A tét óriási: hat verseny van hátra, nyílt-sisakos küzdelem jön a 2025-ös Red Bull ülésért.
si202403210100.jpg
Melyik motorszállítóval állapodik meg az Alpine?
Immáron hivatalossá vált, hogy bezárja motorprogramját a Renault, így 2026-tól ügyfélcsapattá válik az Alpine. Jelenleg a Mercedesre váltás a legvalószínűbb opció, kiváltképp, hogy az Aston Hondára cserélésével veszít egy ügyfelet a Mercedes, így kapacitás szabadul fel.
Folytatódik-e a Verstappen-FIA vita? Ha igen akkor mi lesz a vége?
Erről is rengeteg szó volt a Szingapúri nagydíj kapcsán a világsajtóban. A bizonyos káromkodás ügy, amelyben Verstappen erősen szembement az FIA elnökével és azt kell mondjam, hogy teljesen jogosan. Nonszensz, ha meg akarják szabni, hogy mit mondhatnak és mit nem a versenyzők a csapatrádióban.
Néhány érv:
  • Ez a csapat és a versenyző belső kommunikációja. Ha nem olyan tartalmú akkor ne játsszák be a TV adásokban.
  • Nagy az adrenalinszint éppen ezért amúgy sem lenne elvárható, hogy kerüljék az ilyen kifejezéseket.
  • A bejátszásokkor mindig ki van sípolva a problémás rész.

si202409210456.jpg

Szó volt a sajtótájékoztatón való szóhasználatról is, amely szintén egy hülyeség Mohamed Ben Sulayem részéről.
Verstappen az FIA sajtótájékoztatója elleni bojkottal reagált az őt érő büntetés után (melyet egy korábbi sajtóeseményen használt szavai miatt kapott), ami meg kell mondjam nekem nagyon tetszett. Nem szabad hagyni, hogy az ilyen ügyekkel eltereljék a fókuszt a lényegről: a versenyzésről, amelyből hat hétvégét láthatunk még 2024-ben.
képek: Red Bull Content Pool, Mercedes F1 Team

A bejegyzés trackback címe:

https://gumikopas.blog.hu/api/trackback/id/tr4718709584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása