Gumikopás Blog

Hírek, vélemények, elemzések az F1 és az autósportok világából

Lando Norris megtörte átkát

A fiatal brit idén legyőzte Forma-1-es karrierje eddigi legnagyobb gyengeségét, mégpedig a szezon utolsó harmadában való teljesítmény visszaesést.

16-saturday-mexicocity-2023.jpg

Szinte már megszokássá vált, hogy Norris bombaformában kezdi a szezont és nagyon magas szinten teljesít, majd a szezon utolsó 7-8 versenyére visszaesik a produkciója. Ékes példája ennek a 2021-es szezon, amikor a nyár vége felé még arról lehetett beszélni, hogy Perezzel és Bottassal csatázik az egyéni világbajnokság harmadik helyéért. A szezon végére pedig nemcsak az említett versenyzők, de korábbi csapattársa Carlos Sainz is megelőzte, így végül csak a hatodik helyen végzett az év végi elszámolásban.

A számok nyelvén beszélve: 2021-ben az szezon első 14 versenyén szerzett 132 pontot az utolsó nyolc futamon pedig 28-at. Ez futamokra vetítve tíz ponttal kevesebb minden versenyhétvégén a szezon utolsó harmadában.

2022-ben valamelyest javult a tendencia, hiszen pontátlagot tekintve nem esett vissza a szezon végére, azonban addigra az autó is javult, így teljesítményromlásról még mindig beszélhetünk.

13-saturday-lasvegas-2023.jpg

Aztán itt az idei év, amikor pontjainak 61%-át a szezon utolsó nyolc versenyén szerezte. Persze ehhez hozzátartozik, hogy a szezon elején az autó még nem volt alkalmas gyakorlatilag semmilyen komoly eredmény elérésére, de ha a McLaren fellendülésétől számítjuk a pontokat, akkor is formajavulásról beszélhetünk, nem pedig romlásról.

De minek köszönhető mindez? Mint mindig, az autónak is van benne szerepe, azonban a fő indok a tapasztalat. Norris immáron öt szezont töltött az F1-ben, ez pedig elég volt arra, hogy leküzdje ezt a gyengeséget.

Egyébként egyáltalán nem könnyű egy ilyen szezon összerakni, annak fényében, hogy idén 22, jövőre pedig már 24 futamos versenynaptár vár a mezőnyre, nem is beszélve a sprinthétvégék jelentette plusz terhelésről. Erre az intenzitásra pedig nem lehet előre felkészülni, hiszen a nevelő szériák is sokkal kevesebb futammal dolgoznak egy évet tekintve, így ezt csak a Forma-1-ben lehet megtapasztalni.

Viszont azzal, hogy Norris le tudta küzdeni ezt az akadályt is, már semmi nem állhat előtte a tekintetben, hogy igazi toppilóta legyen és ha egy olyan autó kerül a kezébe, akkor harcba szálljon a világbajnoki címért.

12-friday-austin-2023.jpg


képek: Pirelli

A bejegyzés trackback címe:

https://gumikopas.blog.hu/api/trackback/id/tr10018277391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása