Gumikopás Blog

Hírek, vélemények, elemzések az F1 és az autósportok világából

Amiért nem lett belháború a Mercedesek ütközéséből

Először ütközött egymással Russell és Hamilton közös pályafutásuk során. De miért nem fog ez az eset Hamilton-Rosberg-i szintig elharapódzni?

si202310080564.jpeg

Először is tekintsük át a történteket. A Katari nagydíj rajtja után az első kör első kanyarjában Verstappen, Russell és Hamilton próbáltak egymás mellett befordulni. Verstappent kivehetjük a képletből, hiszen a belső íven mindent tökéletesen csinálva kimaradt a kalamajkából. Annyiban viszont fontos a szerepe, hogy a Mercedes párosa ez esetben az ív egy kijjebbi részén vívtak meg. Egész egyszerűen leírva: Hamilton ráfordult Russellre - akinek nem volt hova mennie - így magát és csapattársát is kiütötte a küzdelemből. Russell egy megpördüléssel megúszta, Hamilton azonban a sóderágyba ásta magát.

 

Ez egyszerűen egy túl optimista manőver volt a hétszeres bajnoktól, hiszen Russell nem tudott hova menni, Hamilton pedig pontosan tudta, hogy Verstappen is ott van a belső íven, így két autónyi helyet kellett volna adnia, azonban ez nem történt meg. Így az incidens egyértelműen Hamilton sara, aki a kiesése után magára is vállalta a felelősséget.

“Nagy kockázat, komoly bűnhődéssel" - fogalmazott Hamilton.

Büntetést végül nem kapott a hétszeres világbajnok: a versenyfelügyelők a dolog első körös esetének mivoltával magyarázták, hogy nem rónak ki büntetést. A kiadott dokumentumban szereplő indoklás szerint egy tipikus “első kör, első kanyar”-incidensnek tekintették a dolgot. Persze a döntésbe bizonyára az is belejátszott, hogy Hamilton kiesett, Russell pedig ha a mezőny végéhez csatlakozva is, de továbbment. Tehát Hamilton kvázi magát büntette.

És ez az egyik legfontosabb szempont, a tekintetben, ami miatt nem lett nagy balhé a Mercedesen belül: Hamilton kiesett Russell továbbment és ez veszi el igazán az élét az esetnek. Ha az ütközés következtében Russell is kiesett volna, akkor sokkal nagyobb lenne a feszültség. Illetve Russellt valamelyest az is vigasztalja, hogy végül fel tudott jönni a negyedik helyre, ezzel komoly pontokat szerezve. Bár a futam után elmondta, hogy ha nincs az első körös megpördülés, akkor a győzelemért is harcban lehetett volna. És látva, hogy a McLaren is milyen közel tudott lenni Verstappenhez ezt talán el is hihetjük neki.

m397713.jpeg

Azért sem váltott ki az eset házon belül nagyobb hullámokat, mert egyértelmű, hogy ki volt a hibás, ráadásul a bűnös el is ismerte vétkességét. “Örömmel vállalom a felelősséget az idősebbként.” - mondta Hamilton. Ha Hamilton nem vállalja magára a történteket, vagy csapaton belül is viták lennének, hogy kinek a hibája az ütközés, akkor sokkal nagyobb baj lenne.

A leintés után Hamilton személyesen is elnézést kért csapattársától, látszólag minden rendben van a két srác között. Hamilton szerint az eset nem fog a kapcsolatuk rovására menni.

HAMILTONNÁL EZ VISSZATÉRŐ HIBA

A Katari incidens szinte egy az egyben lejátszódott a tavalyi Belga nagydíjon, akkor Alonso ellenében. Annyi különbséggel, hogy akkor nem volt harmadik szereplő a történetben, így a kanyar belső ívén folyt a harc, sőt Alonsónak ki is kellett mennie a pályáról Hamilton miatt. A brit ott sem vette figyelembe kanyarodáskor, hogy a másik versenyző még mellette van. Egyik esetben sem volt még övé a pozíció, így nem teheti azt amit akar. Helyet kell hagynia a szabályok és a sport szellemisége szerint is.

m332381.jpeg

Hasonló hiba a 2021-es silverstoni eset is. Az az ütközés annyiban eltérő, hogy ott Hamilton a belső íven volt és a külső íven érkező Verstappent torpedózta meg. A holland egy ilyen esetben (Hamilton Belga és Katari incidenseivel ellentétben) meghagyta az egy autónyi helyet a belül érkezőnek, sőt még többet is. Hamiltonnak viszont ez sem volt elég, kiütötte Verstappent, aki ki is esett, a brit pedig tovább tudott menni. Végül egy nonszenszül kicsi 10 másodperces büntetéssel megúszta Hamilton, ezzel gyakorlatilag megérőssé tette egy ilyen manőver végrehajtását. Azaz megérte neki szabálytalankodni, hiszen 25 pontot hozott ezzel Verstappenen a világbajnoki harcban. Ez is mutatja az FIA ítélkezési rendszerének elavultságát. Megéri kilökni az ellenfelet… az ilyen esetekben sokkal súlyosabb büntetések kellenek!

Visszatérve a Katarban történtekre: a Mercedes és Hamilton nagyon szépen kezelték a történteket ezzel elejét véve bármiféle belháborúnak.

Tehát összefoglalva a három kulcsa a Mercedesen belüli konfliktus elkerülésének:

  • Russell továbbment
  • egyértelmű, hogy ki a hibás
  • sikeres kommunikáció

 

Ha tetszik amit csinálok és szeretnéd támogatni újságírói pályafutásomat, akkor kérlek látogass el a Patreon támogatói oldalamra. Köszönöm!

 

képek: Pirelli, Red Bull Content Pool, Mercedes-AMG Petronas F1 Team

A bejegyzés trackback címe:

https://gumikopas.blog.hu/api/trackback/id/tr2218232985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása