Néhány villanást leszámítva eddig tükörsimán kap ki Leclerctől Hamilton. Kilenc versenyhétvége telt el az idei szezonból, ami bőven elég arra, hogy egy versenyző megszokja az új autót. Ehhez képest még mindig megvan az év elején kialakult stabil 2-3 tizedes lemaradása mind az időmérőkön, mind a futamokon.
Miközben Leclerc jól kihasználva a kínálkozó lehetőségeket már a harmadik dobogóját szerezte az elmúlt öt futamon, addig Hamilton tovább küszködik az autóval, amely egyébként valamelyest javult az év első versenyeihez képest.
Hamilton folyamatosan panaszkodik az autóra, ami nem volt máshogy a Spanyol nagydíjon sem, ahol a versenytempó különbség körönként közel 3 tizedmásodperc volt a monacói versenyző javára.
"Igen, hihetetlen, srácok. Valami nem stimmel ezzel az autóval, haver. Most volt a legrosszabb valaha.” - mondta a csapatrádióban a leintés után. Különösen kínos, hogy a hajrában a Sauberrel közlekedő Hülkenbergtől is kikapott, ráadásul kerék a kerék elleni csatában, úgy, hogy mindketten kaptak friss lágy gumit az SC fázis alatt (igaz, Hamilton csak használtat).
Talán ez volt Hamilton számára az eddigi legnagyobb mélypont a szezonban, miközben a bajnoki pontállásban 94-71, az időmérőkön pedig 7-2 arányban kap ki eddig Leclerctől.
Hamilton arra gyanakszik, hogy valami az autóval nem stimmel miközben véleményem szerint inkább arról van szó, hogy a Mercedesnél könnyebben vezethető autókhoz szokott, míg Leclerc kifejezetten jó abban, hogy a rakoncátlankodásra hajlamos technikával is tudjon nagyon alkotni. Ebben a folyamatos adaptációban sokkal jobb Leclerc, ami nem is csoda, hiszen évek óta ezt csinálja a Ferrarival.
Mindezek és az elmúlt években látottak alapján ki lehet jelenteni, hogy Hamilton teljesítménye már egyértelműen leszálló ágban van, ahogyan az egy 40 éves sportolónál teljesen termeszétes. Tehát nem igazán lehet valós az a teória, miszerint az elmúlt években a Mercedes és 2021 Abu Dhabi miatt teljesített alul Hamilton, miközben a világbajnoki potenciál végig ott volt benne. Nem, Russelltől való többszöri kikapás és Leclerctől való ekkora tempóhátrányt látva, azt kell mondanunk, hogy leszállóágban van és nem lesz már nyolcszoros világbajnok. Ha 26-ban vagy 27-ben a Ferrari össze is rakna egy olyan autót, amivel bajnoki címet lehet nyerni, akkor azt egészen biztosan Charles Leclerc fogja megtenni. Hamilton nyers tempója egyszerűen ehhez már kevés.
Ezzel együtt pedig az a kérdés is felmerül, hogy vajon a mostani teljesítményénél mennyivel volt erősebb a Mercedeses bajnoki címek időszakában. Ezután pedig a "történelem legjobb F1-es versenyzője" titulus neki ítélése fölött kellene pálcát törnünk. Ha csakugyan ő lenne a valaha volt legjobb, akkor még leszálló ágban is legalább partiban kellene lennie a csakugyan kiváló és világbajnoki matéria Leclercel és Russellel. Ők mind a ketten nagyon jó versenyzők, de azt hiszem nem sokan vitatnák, hogy nem tartoznak a történelem legjobbjai közé, ellentétben Hamiltonnal, aki véleményem szerint beválogatható a valaha volt 6-7 legjobb F1-es közé, de Fangiot, Schumachert, Verstappent, Sennát és Prostot továbbra is jobb versenyzőnek találom.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.