Az Forma-1-es csapatok első nagy fejlesztési hulláma már a nyakunkon: egyesek már Bakuban, mások pedig Imolában vetik be először a nagy fejlesztési csomagokat. Ehhez a majd négy hét hosszúságú 'tavaszi szünet' is a csapatok segítségére volt.
Az Április közepére tervezett Kínai nagydíj elmaradása miatt a naptárban keletkezett egy közel négy hetes, nyári szünet hosszúságú kimaradás. Ráadásul itt a nyári szünettel ellentétben nincs kötelező gyárbezárás, tehát a csapatok folyamatosan dolgozhatnak a fejlesztéseken.
Ennek első hulláma rögtön Bakuban érkezik. A Red Bull az első, nagy fejlesztési csomagját hozza, míg a McLaren csak ekkor áll elő az valódi autójával. A wokingiak a tél során nem tudták tartani a kitűzött fejlesztési ütemtervet, így az első három futamon az MCL36 egy félkész verziójával kellett versenyezniük. A B autó vagy ha úgy tetszik az igazi 2023-as McLaren három lépcsőben fog megérkezni: a legjelentősebb csomag Bakuban, majd a második még a nyári szünet előtt valamikor, a harmadik pedig majd az őszi szezon kezdetére.
Az Alpine is fogadkozik a javulásra: a csapat ígérete szerint négy-öt tizedmásodpercet javulhatnak az új fejlesztésekkel. Ha ez valóban megvalósul, akkor beszállhatnának a Ferrari, a Mercedes és az Aston Martin csatájában. Az első fejlesztési hullám Bakuban érkezik, majd Kanadában és Silverstoneban is egy-egy csomag.
Azerbajdzsánba az Aston Martin egy új hátsó szárnnyal felvértezve érkezik, amitől a jelenleg legnagyobb gyengeségüknek számító egyenesbeli tempót orvosolnák.
Alonsoról egyébként a minap mondta Emerson Fittipaldi, hogy szerinte Monacóban akár nyerhet is. Ez a gondolat teljesen helytálló, hiszen a Monacói pálya épp azokat a tulajdonságokat kívánja, amiben az Aston nagyon erős: a jó mechanikus tapadást. Amikor lassabb a tempó, akkor a kisebb sebesség miatt az aerodinamika háttérbe szorul és szóhoz jut az Aston Martin. Ilyenkor még a Red Bullnál is gyorsabbak. Ez a szezon első három hétvégéjén a lassú kanyarokban és még inkább a kigyorsításokon mutatkozott meg.
Néhány csapat a szünet ellenére is kivár Imoláig a nagy fejlesztésekkel. A Mercedes háza táján egy B autóról lehet hallani: Toto Wolff az autó kialakításának változását ígéri. Ahogy arról már korábban beszámoltam, a Ferrari csomagja is az Emilia-romagnai nagydíjra érkezik meg. Az olasz sajtó értesülései szerint új hátsó futómű, teljesen új padlólemez és állítólag Red Bullos filozófia szerint készült oldaldobozok is felkerülnek az SF-23-ra.
Mindenképpen nagyon érdekes lesz nézni ezt a fejlesztési csatát az egy hónapos szünet után: az erősorrend megkavarodására jó esély van. Persze továbbra is a legnagyobb kérdés, hogy elkapja e valaki a Red Bullt és Max Verstappent.
képek: Pirelli
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.