Gumikopás Blog

Hírek, vélemények, elemzések az F1 és az autósportok világából

Indul a Formula-E

A Formula-E rendszerint az elsőként elinduló nagy autósport szériák egyike. Ennek megfelelően január 29-én rendezik a nyolcadik szezon első futamát, majd másnap rögtön sor kerül a következő fordulóra. Az elektromos versenygépek Szaúd-Arábia fővárosában, Rijádban gurulnak pályára. d674376.jpg Íme néhány versenyző, akire érdemes lesz odafigyelni 2022-ben: 

NYCK DE VRIES 

De Vries 2019-ben megnyerte az f1 első számú nevelőszériáját az f2-őt, de ennek ellenére nem sikerült forma1-es volánhoz jutnia, így elszegődött a Formula-E-be, természetes az előmenetelét segítő Mercedes színeiben. Az első tanuló év után, a második évében a sorozat első világbajnoka vált a hollandból, hiszen a Formula-E csak tavaly kapott világbajnoki rangot. Ugyan a szezonzárón a kezére játszottak az események, de így is ki lehet jelenteni, hogy megérdemelten lett bajnok, hiszen az egész szezon során a tabella első helyeinek valamelyikén volt. Ez azért nagy hőstett, mert a Formula-E-ben van egy esélykiegyenlítő rendszer, ami annyit tesz, hogy az időmérőn azok hajtanak a pályára legkésőbb, akik a tabella élén vannak. Ilyenkor már nagyon koszos a pálya, így nagyon nehéz folyamatosan az élmezőnyben lenni. Az időmérő lebonyolítása idéntől megváltozik. Egy két csoportos 'selejtező' után a legjobb nyolc pilóta egyenes kieséses rendszer alapján vív meg a minél jobb rajthelyekért. De Vries neve tavaly a Williams és az Alfa Romeo volánja kapcsán is felmerült, azonban ismét nem kapott lehetőséget az f1-es szereplésre, így folytatja az elektromos szériában. d620356.jpg

ANTONIO GIOVINAZZI 

Giovinazzi az a versenyző, akinek az f1-es ülésére áhítozott de Vries, azonban ezt Guanyu Zhou elcsaklizta mindkettejük elől. Giovinazzival kapcsolatban az is felmerült, hogy esetleg az IndyCar adhat neki új otthon, de végül a Formula-E felé vette az irányt a jó olasz. A pilótapiac úgy forogta ki neki, hogy a Dragon Penske csapat színeiben indul Sergio Sette Camara oldalán. Én személy szerint nagyon sokat várok az ex-alfa pilótától, hiszen a forma1-ben is láttunk tőle szép dolgokat, a Formual-E pedig egy kisebb dió, így az olasznak akár bajnoki esélyei is lehetnek.  
2021-saudi-arabian-grand-prix-sunday-3.jpg

JAKE DENNIS 

Dennis 2010-es évek első felében alsóbb formulaautós kategóriákban villogott, majd a tavalyi szezon egyik, ha nem a legnagyobb felfedezettje lett, hiszen újoncként lett harmadik a Formula-E-ben. Az Andretti színeiben versenyezve két győzelmet is aratott, és idén is marad a csapatánál, a korábbi IndyLight bajnok, újonc Oliver Askew csapattársaként. 


EDOARDO MORTARA 

Mortara – Dennishez hasonlóan – szintén formulaautós nevelőszériákban vitézkedett, sőt 2010 bajnok lett az F3-as Európa Bajnokságban. Rangosabb formaautós kategóriákban nem tudott komoly eredményeket felmutatni, így a DTM felé vette az irányt, ahol egészen egy bajnoki második helyezésig jutott 2016-ban, mindössze 4 ponttal lemaradva a bajnok Marco Wittmantől. 2017 már nem sikerült túl fényesre, hiszen csak 14. lett a DTM-ben. Majd 2018-ban már a Formula-E-ben is versenyzett, párhuzamosan a DTM-mel. 2109-től már csak az FE-re koncentrált, így szerepvállalása a tavalyi szezonban ért be. Ezt mi sem mutatja jobban, minthogy bajnoki második helyen végzett, mindössze 7 ponttal lemaradva de Vriestől. Ha idén is tudja a tavalyi formáját mutatni, akkor nagyon is számolni kell majd vele, akár a bajnoki címet tekintve is. 

Én ezt a négy srácot látom jelenleg a legígéretesebbnek az FE-ben. Aztán lehet, hogy nem ők lesznek a szezon főszereplői, mindenesetre izgatottan várom, hogy mi sül ki az új időmérős formából és az idei 16 futamból. 

képek: f1 fansite, Mercedes-Benz Group

A bejegyzés trackback címe:

https://gumikopas.blog.hu/api/trackback/id/tr5817764836
süti beállítások módosítása