Gumikopás Blog

Hírek, vélemények, elemzések az F1 és az autósportok világából

F1-es szezonértékelő

Most, hogy közeledik 2021 vége, immár naptárilag is, arra gondoltam, hogy készítek egy f1 szezon értékelőt. Ennek az első felében különböző kategóriákban fogok top hármat mondani és itt megkérdeztem néhány szurkolótársamat is, hogy szerintük mi az egyes kategóriákban a top három. Az ő szavazatainak összesített változata is fel lesz tüntetve minden kategóriánál.  

AZ ÉV VERSENYZŐJE: 

Az én értékelésem:
1. Max Verstappen
2. Lewis Hamilton
3. Lando Norris
 

A szurkolói szavazás eredménye:
1. Max Verstappen
2. Lewis Hamilton
3. Carlos Sainz
 

 Az első hely egyszerűen nem lehet kérdés. Nálam torony magasan Verstappen viszi a prímet. Ő nyújtotta idén a legjobb teljesítményt, így megérdemelten lett világbajnok. A szurkolói szavazáson is tarolt. Egytől-egyig mindenkinél az első helyen végzett. A második helyre Hamiltont tettem, elsősorban azért, mert Verstappentől ugyan lemaradva, de ő is egyértelműen kiemelkedett a mezőnyből. A harmadik helyen sokat vívódtam, de végül a gyenge szezonvég ellenére is Norris lett a befutó, mert ő tudta legtöbbször megszorongatni vagy le is győzni a topcsapatok pilótáit.  
30-sunday-imola.jpg

AZ ÉV CSAPATA: 

Az én értékelésem:
1. Red Bull Racing
2. Ferrari
3. McLaren
 

A szurkolói szavazás eredménye:
1. Red Bull Racing
2. Ferrari
3. McLaren és Alpine
 

A versenyzői értékeléshez hasonlóan itt sem lehet kérdés az első hely. A Red Bullnak idén minden összeállt. Jól használták ki az aprócska szabályváltozást, a motorjuk is fejlődött és volt egy Max Verstappen nevű pilótájuk. Ezekkel felfegyverkezve tudtak egy közel olyan jó autót építeni, mint a Mercedesé. Ez a tavalyi brutális Mercedes dominancia után egy hatalmas dolog. A szurkolói szavazáson is mindenki őket tette az első helyre. A második nálam a Ferrari. A tavalyi ámokfutáshoz képest ők is elképesztően sokat fejlődtek. Az erősorrend nagyjából hat-hetedik helyéről jöttek fel a középmezőny élére. Időmérőn egyértelműen a harmadik erő voltak, és év végére a futamokon is a McLaren fölé tudtak nőni. A harmadik helyet nálam viszi a McLaren, akik úgy tudtak harmadik-negyedik erő lenni a mezőnyben, hogy a fejlesztési tokenjeiket szinte mind a motor átalakítására kellett felhasználniuk, a Renaultról Mercedes motorra váltás miatt. A szurkolói szavazás harmadik helyén végző Alpine is megérdemel egy-két dicsérő szót. Ők leginkább az év közben tudtak sokat fejlődni, nagyjából olyan ütemben, ahogy Alonso is újra felvette az f1-es fordulatszámot. Ennek lett a gyümölcse a Katari dobogó, vagy Ocon majdnem dobogója Jeddahban.  
img_0897_jpg.jpg

AZ ÉV MEGLEPETÉSE:  

Az én értékelésem:
1. Russel 2. helyezése a Belga Nagydíjon
2. A Mercedes és Hamilton dominanciájának megtörése
3. Ocon győzelme a Magyar Nagydíjon

A szurkolói szavazás eredménye:
1. Ocon győzelme a Magyar Nagydíjon
2. Carlos Sainz
3. Russel pontszerzései
 

Nálam itt az elsődleges szempont az volt, hogy a szezon előtt mekkora sansz volt az adott eseményre. Ezért tettem Russel Spái második helyét a listám élére. A második helyre a Mercedes és Hamilton dominanciájának megtörését tettem. Erre se lehetett számítani a szezon előtt, a tavalyi Mercedes erőfölényt látva. Természetesen a dominanciatöréshez nem csak egy jó autó, hanem Max Verstappen elképesztő teljesítménye is kellett. A harmadik nálam Ocon hungaroringi győzelme. Persze kellett hozzá a rajtbaleset, de Ocon ettől függetlenül hibátlanul ment végig. 31-sunday-belgium.jpg

AZ ÉV CSALÓDÁSA: 

Az én értékelésem:
1. Yuki Tsunoda
2. Daniel Ricciardo
3. Aston Martin
 

A szurkolói szavazás eredménye:
1. Daniel Ricciardo
2. Charles Leclerc
3. Aston Martin
 

Az én olvasatomban torony magasan Tsunoda a szezon legnagyobb csalódása. Én megmondom őszintén, sokat vártam a a japán tehetségtől, mert tavaly, az újonc szezonjában harmadik lett az f2-ben a Carlin színeiben, ami bőven nem a legerősebb csapat. Ezek ellenére mintha itt se lett volna. A szezon első és utolsó hétvégéjén kívül, nincs olyan hétvége, ahol bármi maradandót alkotott volna pozitív értelemben. Az, hogy Gaslytól kikap időmérők tekintetében 21-1-re az egyszerűen vérlázító. A probléma nála – újságírók és csapatfőnöke szerint egyaránt – nem a tempója, vagy a tehetségének a hiánya, hanem az, hogy egyszerűen még nem nőtt be a feje lágya, nem elég érett ahhoz, hogy f1-es pilóta legyen. A második nálam Ricciardo. Én tőle is nagyon sokat vártam, azok után, hogy tavaly Renaultval kétszer is dobogós lett és bajnokság ötödik helyén végzett. Ehhez képest idén a mezőny harmadik-negyedik legerősebb autójával, mindössze a 22 időmérőből csak 12-szer tudott Q3-ba jutni, miközben ezt csapattársa a Holland Nagydíj kivételével mindig megtette. A harmadik helyre nem egy pilótát, hanem egy csapatot tettem. Az Aston Martin elképesztően rosszul reagált az aprócska év eleji szabályváltozásra és az erősorrend egyértelmű harmadik helyéről, egész éves átlagot tekintve a hetedikre csúsztak vissza.  si202112050196_hires_jpeg_24bit_rgb.jpg

AZ ÉV VERSENYE: 

Az én értékelésem:
1. Orosz nagydíj
2. Magyar Nagydíj
3. Abu Dhabi Nagydíj

A szurkolói szavazás eredménye:
1. Abu Dhabi Nagydíj
2. Szaúd-arábiai Nagydíj
3. Magyar Nagydíj
 

Szerinte, egyértelműen viszi a prímet az Orosz Nagydíj, mert itt volt a legtöbb történés. Először következett egy őrült időmérő, ahol Norris megszerezte élete első pole pozícióját, és a harmadik helyre befutott George Russel is. Aztán az egész sztori meg lett fűszerezve sok-sok motorcserével. Verstappennek, Bottasnak, Leclercnek is motort cseréltek és a rajtrács végéről jöttek. Aztán csak vasárnap következett az igazi őrület. Rengeteg szép előzés volt, majd a végén megjött az éső és azzal együtt a dráma is. Elképesztő volt. A második helyre tettem a Magyar Nagydíjat, mert itt is nagyon sok emlékezetes dolog történt. A rajtbaleset, majd Hamilton egyedül rajtolt, Alonso és Hamilton csatája, majd Ocon győzelme. És az események még a futam után is zajlottak, hiszen utólag zárták ki Vettelt. A harmadik pedig az Abu Dhabi Nagydíj. Maga a futam ugyan nem volt extrém izgalmas, de itt dőlt el a világbajnoki cím sorsa. És a végén az utolsó körös dráma… Valószínűleg hosszú távon ez a verseny lesz a legemlékezetesebb. 21052-scuderia-ferrari-russian-gp-sunday.jpg
Az értékelő második felében egyéb kategóriákban fogok díjakat kiosztani. Itt mindenhol csak egyet-egyet említek majd meg.  

Az év pillanata: Verstappen megelőzi Hamiltont az év utolsó körében 

Itt az volt a döntő szempont, hogy melyik pillanat lehet 5-10 év múlva a legemlékezetesebb ebből az évből. Ezért kapta ez a manőver az év pillanata különdíjat.
 


Az év előzése: Verstappen a Mexikóvárosi Nagydíj első körében Hamilton és Bottas ellen

Ugyan az előző pontban említett manőver is kétségtelenül gyönyörű volt, de én találtam egy még elképesztőbbet, amikor Verstappen Mexikóban közvetlenül a rajt után az egyes kanyarban kifékezte mindkét Mercedest, ezzel átvéve a vezetést. 


Az év gúnyolódása: Mazespin 

A Mazespin már az év elején egy mémmé, egy jelképpé vált. Mindenféle honlapok, twitter oldalak születtek ezzel a névvel, amelyek számolták Nikita Mazepin megpördüléseinek a számát. A mazesp.in weboldal szerint 22,5 megpördülése volt az orosznak az egész évet tekintve. 
1018515578-lat-20210328-gp2101_150721_onz4207-466.jpg

Az év beszólása: Robin Raikkonen a Portugál Nagydíjon 

Robin Raikkonen Kimi Raikkonen fia. Kimi a futam elején a célegyenesben hátulról neki ment Giovinnazzinak, elmondása szerint azért, mert a kormányon matatott. Ennek kapcsán Robin azt mondta az édesapjának: „Nekem azt szoktad mondani amikor gokartozom, hogy előre nézzek” 


Az év csapatváltása: Carlos Sainz a Ferrarinál 

Sainz néhány verseny után felvette a megfelelő fordulatszámot és az év második felére Leclerc szintjére jött fel. Az egész szezon során szerzett négy dobogót, ennél többet idén csak Red Bull vagy Mercedes pilóta tudott elérni. Az év végén még Norris és Leclerc elé is befért az összetettben, ami az első ferraris szezonban megsüvegelendő. 
21023-scuderia-ferrari-monaco-gp-thursday.jpg

Az év botránya: FIA az év végén 

Nagyon sok kritika érte az FIA-t, de legfőképpen Michael Masit az év utolsó futamain. Az indulatok Sao Paulóban kezdtek forrni, majd a csúcspont a Szaúd-arábiai Nagydíj volt, a rajtsorrendről való egyezkedéssel, majd az elengedéssel. És ennek még a szezonzáróra se lett vége… 
si202112050202_hires_jpeg_24bit_rgb_news.jpg

Az év taktikája: Verstappen a Francia Nagydíjon 

Verstappen és a Red Bull megpróbálta a két kiállásos taktikát, ami azért nagyon merész a Paul Ricardon, mert a boxutca sebességkorlátja a szokásos 80 km/h helyett itt csak 60 km/h, ezért a boxutcában elvesztett idő átlagosan 25 másodperc. Ennek ellenére a Red Bull kihozta Verstappent az első helyről egy második kiállásra és egy körrel a vége előtt levadászták Hamiltont, ezzel Verstappen nyerte a futamot. 


Az év újonca: Mick Schumacher 

Idén három újonc mutatkozhatott be az f1-ben. Közölük én Schumachert láttam a legstabilabbnak, főleg időmérőn.  
1018628130-lat-20210523-gp2105_131049_ony8652-519.jpg

Az év védekezése: Perez Hamilton ellen a szezonzárón 

Sergio Perez valami elképesztő volt itt. Kétszer is visszaelőzte Hamiltont, sokkal jobban elkopott gumikon.  
si202112120555_hires_jpeg_24bit_rgb.jpg
Ez volt tehát a 2021-es évad, de már most várom a következő szezont. Remélem az is ilyen izgalmas lesz, mint amilyen az idei volt.  

képek: f1 fansite

A bejegyzés trackback címe:

https://gumikopas.blog.hu/api/trackback/id/tr5417764802
süti beállítások módosítása