Max Verstappen 19 pontra növelte előnyét a Mexikóvárosi nagydíjon, a meglepetés Mercedes első sor után.
Induljunk is el ezen a Mercedes-Red Bull szálon. Oda vissza-ment a hétvégén az adok kapok, gyakorlatilag napról, napra változtak az erőviszonyok. Az időmérőn a Mercedesnek sikerült elhoznia az első sort. Ez szerintem elsősorban azért valósult meg mert a Q3-ban minden összeállt az ezüstnyilaknak. A gumikat sikerült tökéletes tartományba melegíteni, az autó egyensúlya is nagyon rendben volt és a legfontosabb összetevő maga Valtteri Bottas volt, aki saját elmondása szerint összerakta élete egyik legjobb körét. Ezúttal egy nagyon különleges pole díjat kapott a finn, egy Juan Manuel Fangio sisakot, amit Jackie Steward adott át. Az energiaitalosoknak az időmérő utolsó gyors köreit, ahogy Horner fogalmazott "elcunodázták". Ha nincs ez a kis Tsunoda, Perez fiaskó, akkor sem lett volna meg a pole Verstappenek a telemetria alapján, maximum Hamiltont kaphatta volna el.
Másnap a futamra ismét borultak az erőviszonyok. Először tekintsük át a rajtot. Ezen a pályán a leghosszabb az egyenes az egyenes az első kanyarig, ebből kifolyólag nagyon fontos a helyezkedés a szélárnyék miatt. Ezt Verstappen a harmadik helyről indulva mesterien kihasználta. Számomra az év féktávja volt amit lenyomott az egyes kanyar előtt, egyszerűen állva hagyta a Merciket. Akinek viszont nagyon rosszul sült el a rajt az Bottas, aki nyitva hagyta az ajtót Verstappen előtt, majd Ricciardo megpörgette őt. Ez előbbiért kapott bőven a pofájára, ugyanis Hamilton és Toto Wolf is megszólta érte. Mert ha fogja Bottas a külső ívet, akkor Verstappennek el kellett volna emelnie a gázt, nem tudott volna hova menni. De látva a holland tempóját a Mercedes vezetés maximum az első kiállásokig tartott volna.
Ami a rajt kapcsán még mindenképp említést az az Ocon, Tsunoda és Schumacher közötti találka, amiről igazán egyikük sem tehetett. Ugye a japán és a német két oldalról felmászott az Alpinera. Azóta sem értem, hogy Ocon egy ilyen incidens után hogyan tudott végigmenni a versenyen.
Számomra a hétvége legjobbja Pierre Gasly volt, aki mind szombaton, mind a vasárnap elverte a Ferrarikat. Az időmérőt az ötödik helyen zárta és ami elképesztő, hogy csupán egy tizedre volt Pereztől és kettőre Verstappentől.
A futamon is megfoghatatlannak bizonyult, pedig a Ferrarik még helycserés támadással is próbálkoztak, de semmi nem használt a francia ellen, így végül 4. helyen futott be, ezzel az Alpha Tauri beérte a konstruktőri bajnokságban az Alpinet, akiknek a hétvégéje cseppet sem volt olyan fényes, mint Gaslyé. Rögtön az időmérőn lábon lőtték magukat, mert a motorcsere miatt rajtrácsbüntetéssel rendelkező Ocon ütötte ki Alonsot a Q1-ben. A futamon se nagyon találták a tempót, de Alonsonak azért két pontot sikerült mentenie. Jelenleg az Alpha Tauri kilátásai sokkal jobbak, mint a francia alakulaté, mert az elmúlt három versenyhétvégén az Alpine 3 pontot szerzett, míg Gasly és Tsunoda, 22 egységet gyűjtött.
Nem csak Gasly villantott nagyot, hanem az "öregek" is. Vettel 7., Raikkonen 8., Alonso pedig 9. lett. Mind Vetteltől, mind Raikkonentől ez egy óriási teljesítmény. Elképesztő, hogy a finn világbajnok miket hoz ki az autójából karrierje utolsó versenyein. Én személy szerint nagyon örülök neki, hogy ilyen szép eredményekkel búcsúzik a száguldó cirkusztól.
A pilóták teljesítményén kívül a hangulat is remek volt Mexikóvárosban. Ha valahol akkor itt még a TV-n keresztül is átjön az az elképesztő fieszta hangulat. A verseny promóterének, Rodrigo Sanchesnek és csapatának sikerült eladnia több mint 370 ezer jegyet. A becslések szerint még el tudtak volna adni további 100-150 ezer jegyet csak már nem volt hova.
Ezek fényében rakja át székhelyét a forma-1 Sao Paulóba, ahol rögtön a következő hétévégén rendezik a nagydíjat. Ott is hasonló névváltoztatás lesz, mint Mexikóban, ugyanis immáron Sao Paulói nagydíjként fog szerepelni. Reméljük, hogy a legendás Interlagosi pálya is tartogat bőven izgalmakat.
képek: f1 fansite

Másnap a futamra ismét borultak az erőviszonyok. Először tekintsük át a rajtot. Ezen a pályán a leghosszabb az egyenes az egyenes az első kanyarig, ebből kifolyólag nagyon fontos a helyezkedés a szélárnyék miatt. Ezt Verstappen a harmadik helyről indulva mesterien kihasználta. Számomra az év féktávja volt amit lenyomott az egyes kanyar előtt, egyszerűen állva hagyta a Merciket. Akinek viszont nagyon rosszul sült el a rajt az Bottas, aki nyitva hagyta az ajtót Verstappen előtt, majd Ricciardo megpörgette őt. Ez előbbiért kapott bőven a pofájára, ugyanis Hamilton és Toto Wolf is megszólta érte. Mert ha fogja Bottas a külső ívet, akkor Verstappennek el kellett volna emelnie a gázt, nem tudott volna hova menni. De látva a holland tempóját a Mercedes vezetés maximum az első kiállásokig tartott volna.
Ami a rajt kapcsán még mindenképp említést az az Ocon, Tsunoda és Schumacher közötti találka, amiről igazán egyikük sem tehetett. Ugye a japán és a német két oldalról felmászott az Alpinera. Azóta sem értem, hogy Ocon egy ilyen incidens után hogyan tudott végigmenni a versenyen.
Számomra a hétvége legjobbja Pierre Gasly volt, aki mind szombaton, mind a vasárnap elverte a Ferrarikat. Az időmérőt az ötödik helyen zárta és ami elképesztő, hogy csupán egy tizedre volt Pereztől és kettőre Verstappentől.
A futamon is megfoghatatlannak bizonyult, pedig a Ferrarik még helycserés támadással is próbálkoztak, de semmi nem használt a francia ellen, így végül 4. helyen futott be, ezzel az Alpha Tauri beérte a konstruktőri bajnokságban az Alpinet, akiknek a hétvégéje cseppet sem volt olyan fényes, mint Gaslyé. Rögtön az időmérőn lábon lőtték magukat, mert a motorcsere miatt rajtrácsbüntetéssel rendelkező Ocon ütötte ki Alonsot a Q1-ben. A futamon se nagyon találták a tempót, de Alonsonak azért két pontot sikerült mentenie. Jelenleg az Alpha Tauri kilátásai sokkal jobbak, mint a francia alakulaté, mert az elmúlt három versenyhétvégén az Alpine 3 pontot szerzett, míg Gasly és Tsunoda, 22 egységet gyűjtött.

A pilóták teljesítményén kívül a hangulat is remek volt Mexikóvárosban. Ha valahol akkor itt még a TV-n keresztül is átjön az az elképesztő fieszta hangulat. A verseny promóterének, Rodrigo Sanchesnek és csapatának sikerült eladnia több mint 370 ezer jegyet. A becslések szerint még el tudtak volna adni további 100-150 ezer jegyet csak már nem volt hova.
Ezek fényében rakja át székhelyét a forma-1 Sao Paulóba, ahol rögtön a következő hétévégén rendezik a nagydíjat. Ott is hasonló névváltoztatás lesz, mint Mexikóban, ugyanis immáron Sao Paulói nagydíjként fog szerepelni. Reméljük, hogy a legendás Interlagosi pálya is tartogat bőven izgalmakat.
képek: f1 fansite
A bejegyzés trackback címe:
https://gumikopas.blog.hu/api/trackback/id/tr917740060
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.