Gumikopás Blog

Hírek, vélemények, elemzések az F1 és az autósportok világából

Fent is, lent is: a Mexikóvárosi nagydíj
Max Verstappen 19 pontra növelte előnyét a Mexikóvárosi nagydíjon, a meglepetés Mercedes első sor után.  
si202111070747_hires_jpeg_24bit_rgb.jpgInduljunk is el ezen a Mercedes-Red Bull szálon. Oda vissza-ment a hétvégén az adok kapok, gyakorlatilag napról, napra változtak az erőviszonyok. Az időmérőn a Mercedesnek sikerült elhoznia az első sort. Ez szerintem elsősorban azért valósult meg mert a Q3-ban minden összeállt az ezüstnyilaknak. A gumikat sikerült tökéletes tartományba melegíteni, az autó egyensúlya is nagyon rendben volt és a legfontosabb összetevő maga Valtteri Bottas volt, aki saját elmondása szerint összerakta élete egyik legjobb körét. Ezúttal egy nagyon különleges pole díjat kapott a finn, egy Juan Manuel Fangio sisakot, amit Jackie Steward adott át. Az energiaitalosoknak az időmérő utolsó gyors köreit, ahogy Horner fogalmazott "elcunodázták". Ha nincs ez a kis Tsunoda, Perez fiaskó, akkor sem lett volna meg a pole Verstappenek a telemetria alapján, maximum Hamiltont kaphatta volna el. 

Másnap a futamra ismét borultak az erőviszonyok. Először tekintsük át a rajtot. Ezen a pályán a leghosszabb az egyenes az egyenes az első kanyarig, ebből kifolyólag nagyon fontos a helyezkedés a szélárnyék miatt. Ezt Verstappen a harmadik helyről indulva mesterien kihasználta. Számomra az év féktávja volt amit lenyomott az egyes kanyar előtt, egyszerűen állva hagyta a Merciket. Akinek viszont nagyon rosszul sült el a rajt az Bottas, aki nyitva hagyta az ajtót Verstappen előtt, majd Ricciardo megpörgette őt. Ez előbbiért kapott bőven a pofájára, ugyanis Hamilton és Toto Wolf is megszólta érte. Mert ha fogja Bottas a külső ívet, akkor Verstappennek el kellett volna emelnie a gázt, nem tudott volna hova menni. De látva a holland tempóját a Mercedes vezetés maximum az első kiállásokig tartott volna.  
 
Ami a rajt kapcsán még mindenképp említést az az Ocon, Tsunoda és Schumacher közötti találka, amiről igazán egyikük sem tehetett. Ugye a japán és a német két oldalról felmászott az Alpinera. Azóta sem értem, hogy Ocon egy ilyen incidens után hogyan tudott végigmenni a versenyen. 

Számomra a hétvége legjobbja Pierre Gasly volt, aki mind szombaton, mind a vasárnap elverte a Ferrarikat. Az időmérőt az ötödik helyen zárta és ami elképesztő, hogy csupán egy tizedre volt Pereztől és kettőre Verstappentől. 

A futamon is megfoghatatlannak bizonyult, pedig a Ferrarik még helycserés támadással is próbálkoztak, de semmi nem használt a francia ellen, így végül 4. helyen futott be, ezzel az Alpha Tauri beérte a konstruktőri bajnokságban az Alpinet, akiknek a hétvégéje cseppet sem volt olyan fényes, mint Gaslyé. Rögtön az időmérőn lábon lőtték magukat, mert a motorcsere miatt rajtrácsbüntetéssel rendelkező Ocon ütötte ki Alonsot a Q1-ben. A futamon se nagyon találták a tempót, de Alonsonak azért két pontot sikerült mentenie. Jelenleg az Alpha Tauri kilátásai sokkal jobbak, mint a francia alakulaté, mert az elmúlt három versenyhétvégén az Alpine 3 pontot szerzett, míg Gasly és Tsunoda, 22 egységet gyűjtött. 
si202111060093_hires_jpeg_24bit_rgb.jpg
Nem csak Gasly villantott nagyot, hanem az "öregek" is. Vettel 7., Raikkonen 8., Alonso pedig 9. lett. Mind Vetteltől, mind Raikkonentől ez egy óriási teljesítmény. Elképesztő, hogy a finn világbajnok miket hoz ki az autójából karrierje utolsó versenyein. Én személy szerint nagyon örülök neki, hogy ilyen szép eredményekkel búcsúzik a száguldó cirkusztól.  
 
A pilóták teljesítményén kívül a hangulat is remek volt Mexikóvárosban. Ha valahol akkor itt még a TV-n keresztül is átjön az az elképesztő fieszta hangulat. A verseny promóterének, Rodrigo Sanchesnek és csapatának sikerült eladnia több mint 370 ezer jegyet. A becslések szerint még el tudtak volna adni további 100-150 ezer jegyet csak már nem volt hova. 

Ezek fényében rakja át székhelyét a forma-1 Sao Paulóba, ahol rögtön a következő hétévégén rendezik a nagydíjat. Ott is hasonló névváltoztatás lesz, mint Mexikóban, ugyanis immáron Sao Paulói nagydíjként fog szerepelni. Reméljük, hogy a legendás Interlagosi pálya is tartogat bőven izgalmakat. 

képek: f1 fansite

A bejegyzés trackback címe:

https://gumikopas.blog.hu/api/trackback/id/tr3917740060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása