Gumikopás Blog

Hírek, vélemények, elemzések az F1 és az autósportok világából

Tsunoda vs Lawson - jól döntött a Red Bull?
Tsunoda vs Lawson - jól döntött a Red Bull?

Perez menesztése után végül Liam Lawsonra esett a Red Bull választása Tsunodával szemben. Én nem értek egyet a döntéssel, de vizsgáljuk meg a kérdést.

si202411210102.jpg

Természetesen hatalmas feladat erre a szerepkörre megfelelő versenyzőt találni, hiszen a garázs másik felében - köridő tekintetében - bárkit oroszlánként szétmarcangoló Max Verstappen állomásozik, akit a csapat nagy előnyökben részesít - például a fejlesztési utakat tekintve. De ennek azért nyomós ...

Mire számíthatunk 2025-ben?
Mire számíthatunk 2025-ben?

A Formula-1 a "ground effect" éra utolsó szezonjának néz elébe. Számos megválaszolatlan kérdés áll előttünk és reméljük temérdek izgalmas verseny. A legnagyobb kérdés persze, hogy Verstappen képes lesz e sorozatban ötödször a Forma-1 királyává koronázni magát.

1020480024-lat-20241208-gp2424-170338-u1a0486-min.jpg

Természetesen a legfontosabb, hogy miként alakul a csata az élen. Ha a tavalyi szezon második feléből indulunk ki, akkor a Ferrari és a McLaren párharcára számíthatnánk, azonban nem lehet szó ...

Minek köszönhető Verstappen katari győzelme?
Minek köszönhető Verstappen katari győzelme?

Rendkívül eseménydús Katari Nagydíjon vagyunk túl. Az erőviszonyok hatalmas változása, meglepő eredmények és büntetések tömkelege volt a program. A hétvége első felében a Red Bull teljesen elveszett volt, azonban a második etapra főnixmadárként támadtak fel. De mi áll ennek a hátterében és mi kellett Verstappen parádés futamgyőzelméhez?
36-sunday-lusail-2024.jpg

Előzetesen a McLaren dominanciájára számíthattunk, hiszen a MCL38-as erősségének számító gyors és ...

Aston, FIA, Liberty: távoznak a szakemberek
Aston, FIA, Liberty: távoznak a szakemberek

Úgy néz ki, hogy ez a személyi változások hete az F1-ben. Az Aston Martintól távozik Dan Fallows technikai igazgató, azonnali hatállyal leváltották Niels Wittichet, a Forma-1 versenyigazgatóját és az év végén leköszön az F1 kereskedelmi jogait tulajdonló Liberty Media vezérigazgatója, Greg Maffei is.

si202305060264.jpg

DAN FALLOWS TÖRTÉNETE

A brit szakember kezdetektől a Red Bull mérnöke volt, ahol az utolsó években az aerodinamikai részleg feje volt. A munkáját remekül ...

Jön a szezonhajrá
Jön a szezonhajrá
A meglehetősen eseménytelenre sikerült négy hetes őszi szünet után újra pályára gurulnak az F1-es versenygépek az USA nagydíjon. Hatalmas daráló következik, hiszen nyolc hétvége alatt rendeznek hat versenyt a szezon lezárásaként. Lássuk a legfontosabb kérdéseket, amelyek eldőlnek a véghajrában.
si202310220185.jpg
 
Hogyan néznek majd ki az erőviszonyok?
A négyhetes szünet alatt minden csapat rengeteget tudott dolgozni az autóján, így a szezonhajrá nem csak ...
Colapinto Albon nyakán
Colapinto Albon nyakán

Franco Colapinto három hétvége alatt nagyobb nyomást tudott helyezni Alex Albonra, mint Sargeant és Latifi együttvéve 59 nagydíj alatt.

17-sunday-baku-2024.jpg

Sargeant ideje már tavaly is bőven kitelt, azonban csak az idei Holland nagydíj után mutatták meg neki az ajtót, köszönhetően a nagy mennyiségű anyagi támogatásnak a csapat részére....

A Williams egy merész húzással Colapintót dobta be a mély-vízbe, aki briliánsan szerepelt az eddigi három versenyén. Bakuban Q3-ba ...

Nincs veszélyben Verstappen bajnoki címe
Nincs veszélyben Verstappen bajnoki címe

Legalább egy hónapja attól hangos a teljes F1-es közvélemény és a sajtó, hogy micsoda bajnoki csatát látunk Lando Norris és Max Verstappen között. A jelenlegi 52 pontos lemaradást nyílt küzdelemnek és Norris számára reális bajnoki címnek mutatják.

Szerintem a lemaradás túl nagy, így én azon az állásponton vagyok, hogy a Norris-féle bajnoki cím egy lázálom. Az elérhető maximum Verstappen megszorongatása, a legyőzése túl nagy falat még a fiatal ...

Piastri könnyedén négyszeres futamgyőztes lehetne
Piastri könnyedén négyszeres futamgyőztes lehetne

Oscar Piastrit nagyon kevés választja el attól, hogy ne egyszeres, hanem négyszeres futamgyőztesnek mondhassa magát. Néhány esetben szó szerint centikre volt egy-egy futamgyőzelemtől és ha minden flottul megy, akkor könnyedén megnyerte volna az elmúlt négy F1-es versenyt.

2-friday-spa-francorchamps-2024.jpg

Persze a Forma-1-ben nincsen “ha” vagy “volna”, de ebben a cikkemben sorra veszem, hogy az elmúlt négy versenyből háromszor hogyan úszott el a győzelem. Ez egyrészt jó bizonyítéka lesz ...

Félnünk kell a 2026-os szabályoktól?
Félnünk kell a 2026-os szabályoktól?

A Formula-1-ben egy új szabályrendszer bevezetésekor sokszor megfigyelhető, hogy egy csapat nagyon beletalál, dominál néhány évig és csak azután érik őket utol a riválisok. Innentől válik újra izgalmassá a versenyzés. Ez figyelhető meg a 2022-es szabályrendszer bevezetése óta is: nagy Red Bull dominancia, majd mostanra eltűnt az előny és nagy csatákat látunk. A kérdés persze az, hogy ennek fényében jó-e ha másfél év múlva ismét teljesen új ...

Miért borulnak fel Monacóban az erőviszonyok?
Miért borulnak fel Monacóban az erőviszonyok?

Az elmúlt években és idén is azt láthatjuk, hogy Monacóban mindig átrendeződik az F1-es erősorrend. Mi okozza ezt a jelenséget?

5-friday-montecarlo-2024.jpeg

Mint minden erőviszony változás - amit nem egy fejlesztés okoz -, ez is a helyszín paramétereire vezethető vissza, azonban ezúttal nagyon szélsőségesen. Monaco pályakarakterisztikája teljesen egyedülálló: extrém lassú és közép-gyors kanyarok váltják egymást, miközben egyenesek szinte egyáltalán nincsenek.

Éppen ezért az ...

Utolérték a Red Bullt a riválisok
Utolérték a Red Bullt a riválisok

Megérkeztek az év negyedénél-harmadánál szokásos fejlesztési csomagok a topcsapatok autóira, melyek átszabták az erőviszonyokat: a Red Bull előnye elolvadt. Mit olvashatunk ki az Emilia-romagnai nagydíjból?

si202405190583.jpeg

Világossá vált, hogy idén élmezőnyként a Red Bull, Ferrari és McLaren hármasával kell számolnunk, ami viszont jó hír, hogy a három csapat közti különbség minimális.

Természetesen mindennek hátterében a fejlesztések állnak. A McLaren már ...

Újra V8-as motorok jöhetnek az F1-be
Újra V8-as motorok jöhetnek az F1-be

2030-tól újra V8-as erőforrásokkal versenyezhet a Forma-1-es mezőny, amennyiben a bioüzemanyagok megfelelő hatékonyságot mutatnak. Mai cikkemben az F1 hajtáslánc stratégiáját veszem górcső alá.

m204810.jpeg

A Formula-1-et nem csak az autósportok csúcskategóriájának, de az autóipar csúcslaborjának is bizton nevezhetjük. Sokszor hoznak be az F1-es porondra fejlesztésre váró technológiákat és mivel a verseny sokkal intenzívebb, mint bárhol máshol a piacon ezek a ...

süti beállítások módosítása